Понад 150 мільйонів гривень розікрали під час будівництва Подільського мосту — СБУ

Фото: kyivvlada.com.ua
Вівторок, 22 квітня 2025, 16:03 — Автор: OBRANTSI
Слідчі Служби безпеки України спільно з Бюро економічної безпеки викрили масштабне розкрадання бюджетних коштів, виділених на спорудження Подільського мосту в столиці. За даними слідства, сума завданих збитків перевищує 153 мільйони гривень [1].
"До реалізації схеми причетні діючий і колишній керівники одного з комунальних підприємств, що підпорядковується Київській міській державній адміністрації", — зазначили в СБУ.
Слідчі з'ясували, що ще до початку повномасштабної війни вартість будівельних матеріалів штучно завищували. Зокрема, у 2018–2019 роках закупівельна ціна сітки для зміцнення опор була збільшена майже у шість разів — замість ринкових 110 доларів за одиницю, її придбали по 610 доларів.
"Різницю в ціні розподілили між учасниками оборудки", — повідомляють правоохоронці.
За підозрою у привласненні бюджетних коштів в особливо великих розмірах трьом фігурантам вже оголошено підозру — це чинний та колишній очільники згаданого комунального підприємства, а також ексдиректор підрядної фірми. Усім трьом інкримінують злочин за ч. 2 ст. 27 та ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України.
Правоохоронці провели обшуки у підозрюваних, під час яких вилучили документи, електронні носії інформації та мобільні телефони, що можуть містити докази вчинення злочину.
Підозрюваним загрожує до 12 років ув’язнення з конфіскацією майна.
Подільський міст: історія довгобуду
Подільський мостовий перехід у Києві, що має з’єднати правобережний Поділ із Воскресенкою та Райдужним масивом на лівому березі, почали будувати ще у 1993 році. Однак через фінансові труднощі реалізацію проєкту призупинили майже одразу.
До будівництва повернулися лише через десятиліття. У 2003 році роботи поновили з планами завершити до 2008 року. Проте вже у 2010-му через нестачу коштів будівництво знову відклали.
Проєктом передбачено, що міст складатиметься з трьох переправ, з’єднаних естакадами. Верхній ярус призначено для шести автомобільних смуг — по три в кожен бік. Нижній ярус мають зайняти дві колії метро зі станціями "Суднобудівна", "Труханів острів" і "Затока Десенка".
Історія мосту неодноразово супроводжувалася гучними скандалами. Один з інцидентів стався 18 листопада 2011 року, коли у Дніпро впав плавучий кран "Захарій LK-600".
Подільський міст також з’являвся в масовій культурі — у 2017 році тут знімав кліп французький репер Orelsan, а у 2019 році міст став фоном у рекламі BMW.
Після трьох десятиліть з початку будівництва, 1 грудня 2024 року, Подільський міст нарешті відкрили для руху [2].
Джерело: hromadske
Регіональні
Що стоїть за конфліктом між Кличком і Банковою — у матеріалі УП
Автор: OBRANTSI
Речника КМВА звільнили після конфлікту з журналістом
Автор: OBRANTSI
САП: депутат організував схему незаконного виїзду чоловіків за кордон
Автор: OBRANTSI
Усі новини
Подивитися щеНардеп Гончаренко звернувся до поліції через допис блогерки Мандзюк: проти неї відкрито кримінальне провадження
Автор: OBRANTSI
Тимчасовою очільницею АРМА стала Ярослава Максименко
Автор: OBRANTSI
Кличко про підозри чиновникам КМДА: це абсурд
Автор: OBRANTSI